Известие

Collapse
No announcement yet.

Възстановяване на 145 боксер

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Възстановяване на 145 боксер

    Здравейте, предполагам, че темата е най-подходяща за този раздел, затова я пускам тук. Винаги съм искал да имам Алфа 145 и миналата есен по случайност в близост до мен имаше един червен боксер, който купих. Колата външно изглежда като от отпадъци, технически е горе-долу поддържана, особено по мотора. Реших, че пролетта ще започна да я стягам за боядисване и наскоро започнах лека полека помежду другото да отхвърлям едно по едно. Понеже не си бях набавил абсолютно всички части и отвреме навреме търсех обяви на части и ми излезе един русенски боксьор 1.6. Звъннах на обявата и човека ми каза, че колата е бракувана и става за части, като от нея са продадени само пръскалките на бронята и волана. Така или иначе за мен тези пръскалки й изглеждат като подарени, затова нямаше и да ползвам тази броня. Реших, че е по-лесно да купя цялата кола, защото ми трябваха доста части, а и ще имам за резерва, че някои са кът вече. Оказа се, че колата е доста читава, мотора пали и работи перфектно, окачването е здраво и общо взето кусурите й бяха, че задните бомбета бяха загнили и феродовия диск се беше предал. Реших, че ще ползвам 1.6 мотора с Марели електрониката, а не с Мотроника. От нея също се оказа, че ще взема рейката, ще й взема дисковете отзад да сменя барабаните на моята, двата калника и предния капак, кутията и разни дреболиики. Колата имаше шибидах, който работи и ще отиде на моята. Изпратих маховика в София на NS Customs да го олекотят и балансират и ще използвам съединителя от моята, защото е нов и работи отлично. На моята кутията има шум откакто я купих, а на донора е перфектна. Със сигурност ще й сменя маслото с ново, по спецификация четох, че е 80w90, затова ще налея същото. Смятам в мотора да налея Selenia Racing 10w60. Най-накрая правя сметка да ида при Бобо да я настрой, защото мисля, че е най в час с бензиновите алфи. Наистина ли са толкова слаби скоростните кутии на боксерите и какъв им е проблема като цяло? Общо взето това е историята и техническата част, имам малко снимки от шкурения, китвания и тем подобни глупости. Джантите, с които купих моята ги пръснах леко, че оригиналния цвят е малко скучен и посен на лак, като ги обух онзи ден в 4 еднакви Ханкока 195/50/15. В бъдеще ще намеря 17ки на спици евентуално и ме интерсува могат ли да влязат отпред заради ушетата на амортисьорите, като колата ще стане и по-ниска. Ако никой няма информация ще проверя лично в бъдеще , като му дойде времето. Броните, огледалата и дръжките на вратите са черни без боя и ще станат с цвета на колата. Ще се пребоядиса цялостно, но цвета ще го запазя в тайна за сега. Броните вече са на бял шприц. Купил съм крило и прагове от QV. Крилото, праговете и единя калник са китнати и претъркани напълно, трябва да прекарам от мазата другия калник да го оправя и общо ще се шприцнат. Ще следва ред на предния капак и вратите една по една, а после на задните панели и багажника. По всички детайли има забележки, все пак е кола на 25 години. Може да пропускам нещо, ако някои има интерес може нещо да пита. Единствено съм в размисли с коя електроника да подкарам колата. В чужбина повечето ме съветват да използвам Марелито. Донора не е с ГМ Рочестър, а е с Мотроник. Гледам, че са махнали Боша и са сложили ГМ от 1995 нагоре и предполагам, че е по-разумно да ползвам Марелито.

    Нещо не мога да се оправя със снимките да ги смаля, затова ще дам директни линкове да си ги отваряте.
    https://i.ibb.co/R4c7hxT/IMG-20190425-180911.jpg
    https://i.ibb.co/9hGh412/IMG-20190425-180902.jpg
    https://i.ibb.co/bP83pGy/IMG-20190503-182714.jpg
    https://i.ibb.co/C2BYvXx/IMG-20190502-173404.jpg
    https://i.ibb.co/q7fmFbc/IMG-20190502-142343.jpg
    https://i.ibb.co/ds9LNsG/IMG-20190502-142336.jpg
    https://i.ibb.co/x1SxdjD/IMG-20190504-171541.jpg
    https://i.ibb.co/z6zWpj8/IMG-20190502-142327.jpg
    https://i.ibb.co/bd59nHz/IMG-20190507-105816.jpg
    https://i.ibb.co/CBnn5zY/IMG-20190513-103013.jpg
    https://i.ibb.co/vh9V5k7/IMG-20190513-103117.jpg
    https://i.ibb.co/3zTtWC1/IMG-20190521-164611.jpg
    https://i.ibb.co/2cpYskp/IMG-20190521-164635.jpg
    https://i.ibb.co/tMfk714/IMG-20190522-121807.jpg
    https://i.ibb.co/mRR6vjL/IMG-20190522-143651.jpg
    https://i.ibb.co/xCqSgvV/IMG-20190522-143700.jpg
    https://i.ibb.co/Vqp9yfK/IMG-20190522-143709.jpg
    https://i.ibb.co/XjfMvPy/IMG-20190522-143720.jpg
    https://i.ibb.co/pxvbh3r/IMG-20190525-103337.jpg
    https://i.ibb.co/41h7ckF/IMG-20190525-103344.jpg
    https://i.ibb.co/P6s0c12/IMG-20190525-144501.jpg
    https://i.ibb.co/rtZPJ4n/IMG-20190525-144515.jpg
    https://i.ibb.co/LQyN5g8/IMG-20190525-144526.jpg
    https://i.ibb.co/h2xWCdC/IMG-20190525-144754.jpg
    https://i.ibb.co/9qsSZV7/IMG-20190525-144740.jpg
    https://i.ibb.co/gT7kxCP/received-2217196305259854.jpg
    Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
    Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

  • #2
    За инжекциона аз съм за Марели! Маслото за скоростната кутия е по-добре 75/90 или друго синтетично. 80/90 е стар материал. До сега не съм имал проблем с тия скорости. В мотора само Селения Райсинг не слагай!!!!!!!!!!!!!! Изобщо не става за боксера, колкото и да ти разправя някой! 10-40 Аджипт от варела му е най-доброто в момента. Райсинга е за писти, а не за всекидневна употреба. Прекалено е гъсто. Маховика не виждам за какво си го олекотявал. Това е осем клапанов двигател, който си върви чудесно до към 5000 об. После клапаните му натежават и при 6 и нещо умира. няма нужда от олекотен маховик. С Марелито върви доста чевръсто. Не е като осемклапановите, но е чук. Много трудно се троши.
    Успех!
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

    Comment


    • #3
      За кутията ще взема 75/90 тогава. Колкото до маслото в двигателя.. мислех да сложа 10/60 заради това, че съм чел, че се отразява добре на стари като технология двигатели и е по-добре за лагерите, ако имат леки износвания. Интересно е, че 1.3ката на километража е на 176 000, като човека от който я купих каза, че я кара от 7-8 години и винаги е сипвал Селения Голд. Мотора при палене често му изчукват повдигачите за секунда. Донора е на 275 000 и пали и работи по-добре от моя, нямам си на идея с какво масло беше, когато я местех насам натам преди да я разглобя. Иначе моя боксер като го купих му сипах 10/40 на Аджип/Ени от сигурен човек. Не искам да чопля 1.6цата след като пали с поглед и работи добре, заради това исках да сипа малко по-гъсто масло. Знам, че нещо което работи добре не се пипа. Маховика все още го чакам, но го олекотих да стане по-живичка колата. Предполагам, че ще се усеща приятно.
      ПС За информация маховика тежеше точно 7.75кг на кантара в Еконт.
      Last edited by ScuderiaItalia; d.m.y г., 22:58.
      Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
      Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
      Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

      Comment


      • #4
        Ако става дума за възстановяване, първо прегледай купето за ръжди. Това в случай, че искаш да имаш колата за повечко години.
        Махни пластмасовите прагове и прегледай метала. Огледай пред и над задните колела. Има едни кухини, които гният първи.
        Под уплътнителя между праговете и пода на колата също излиза ръждица вече.
        Гредата под радиатора, май я е първа в ръждата.

        Успех!
        145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

        www.ClassicCar-bg.com

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ScuderiaItalia Покажи съобщение
          За кутията ще взема 75/90 тогава. Колкото до маслото в двигателя.. мислех да сложа 10/60 заради това, че съм чел, че се отразява добре на стари като технология двигатели и е по-добре за лагерите, ако имат леки износвания. Интересно е, че 1.3ката на километража е на 176 000, като човека от който я купих каза, че я кара от 7-8 години и винаги е сипвал Селения Голд. Мотора при палене често му изчукват повдигачите за секунда. Донора е на 275 000 и пали и работи по-добре от моя, нямам си на идея с какво масло беше, когато я местех насам натам преди да я разглобя. Иначе моя боксер като го купих му сипах 10/40 на Аджип/Ени от сигурен човек. Не искам да чопля 1.6цата след като пали с поглед и работи добре, заради това исках да сипа малко по-гъсто масло. Знам, че нещо което работи добре не се пипа. Маховика все още го чакам, но го олекотих да стане по-живичка колата. Предполагам, че ще се усеща приятно.
          ПС За информация маховика тежеше точно 7.75кг на кантара в Еконт.

          Това с по-гъстото масло е за трактори, а не за нашите автомобили. Първата ми с 1.4 я докарах до 470 000 км и я карах с 10-40. Един път сложих 10-60 и се оака ситуацията. Просто тия мотори не са за това. Голдът е добро масло, но много му станаха ментетата. Не подценявай боксера! Технологията му съвсем не е стара. Още се произвеждат мотори на много по-ниско ниво.
          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

          Comment


          • #6
            Ясно, ще си сложа Ени 10/40 тогава като на 1.4ката, както я карах зимата. Купето ще го огледам за ръжди като сваля двигателя с кутията, че е удобно. На донора гредата се държеше на светите крепки от гнило, докато моята си е цяла и здрава. Моята е внос от Италия, докато донора беше от Австрия или Германия. Личеше си, защото при отвиване на задните колани част от бомбето остана на болта и стана дупка. Ще огледам, като взема да свалям окачването отпред и отзад за проблем, но нормално ли е да вози доста дървенко моята кола? Не ме бърка като цяло, защото всичките коли, които съм карал все са били поне с по-ниски пружини и са возели твърдичко.

            Вчера ми дойдоха детелинките за праговете, китайците са се постарали. Дебели и масивни, пасват чудесно и в дупката имат 2-3мм луфт. Другия калник уж изглеждаше прав и се усъмних, че на ръката ми усещах неравности и като го подбрах се оказа, че е правен преди, като са го изкривили с кит.
            https://i.ibb.co/McCnXJP/IMG-20190527-094921.jpg
            https://i.ibb.co/CBB0Ff6/IMG-20190526-134526.jpg
            Last edited by ScuderiaItalia; d.m.y г., 10:21.
            Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
            Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
            Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

            Comment


            • #7
              Такива са. Возят като каруци, но са много стабилни на пътя.
              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

              Comment


              • #8
                Малко ъпдейт по темата. Калника беше много шарен и крив на вълни, явно някой се е учил на него. Реших да ползвам течен кит и отгоре черен шприц за контрола да се вижда къде е ниско. Изпъна се перфектно. Докато си чаках кашона да обслужа мотора скучаех и взех, че претърках колата помежду другото. Има много дребни забележки за китване по вратите и задните панели и смятам и тях да ги наръся тънко по същия начин като калника, за да не взема да пропусна някоя вдлъбнатина. Наскоро взех маховика и чаках ремъци, ролки, гарнитури и тем подобни. От 7.75 сега тежи 5.8 кг, което смятам за нормално. Вчера като свалих ремъците и обтяжните ролки изчистих глечта от маслото и видях, че семеринга на коляновия вал от челната страна е протекъл и е направил тая смрад. Смених го с елринг и смених помпата, обтяжните ролки и ремъците. Налях му ново масло и трябва само да боядисам блока и дреболии от типа на планките, които държат рейката, тръбата на щеката за маслото и т.н. Кутията я изкарвах вън да я чистя от масло. Оказа се, че всички болчета бяха много хлабави, а две даже липсваха. Купил съм 3 литра 75-90 и ще го сменя, като взема да сменям моторите. Шайбите днес ги пръснах приятен цвят, които да не дразни. Малката ролка на динамото също е в такъв цвят, но забравих да я снимам. Не съм се занимавал да стават перфектни, просто да изглеждат прилично като вдигнеш капака. Задните апарати са зачистени и трябва да се боядисат, трябва да сваля и предните да ги зачистя. Смятам да ги пръсна жълти, защото червени ще се слеят с колата. Общо взето за това се сещам, което съм правил днес и предните дни, наводненията ми създадоха малко излишна работа и ме позабавиха. Ще оставя ламарините настрана за сега да оправя техническата част, за да остане само външния вид. След като съм почти напълно готов с мотора ще започна от утре да разглобявам чарколяци по моята, за да й извадя сърцето.

                https://i.ibb.co/NVSzyrb/IMG-20190612-152226.jpg
                https://i.ibb.co/2SQ8vdx/IMG-20190612-152151.jpg
                https://i.ibb.co/MVWcxms/IMG-20190612-144231.jpg
                https://i.ibb.co/fFhTVLd/IMG-20190611-171450.jpg
                https://i.ibb.co/SdFLqVQ/IMG-20190611-171434.jpg
                https://i.ibb.co/sPKZjn1/IMG-20190609-142715.jpg
                https://i.ibb.co/7jxkJ52/IMG-20190609-142655.jpg
                https://i.ibb.co/vsZBGbw/IMG-20190607-173627.jpg
                https://i.ibb.co/sm4Qd3V/IMG-20190607-173616.jpg
                https://i.ibb.co/FJG7HGC/IMG-20190607-173605.jpg
                https://i.ibb.co/bXyCmVb/IMG-20190604-131301.jpg
                https://i.ibb.co/GMq1RNS/IMG-20190604-131236.jpg
                https://i.ibb.co/7n5K2nq/IMG-20190531-162714.jpg
                Last edited by ScuderiaItalia; d.m.y г., 18:16.
                Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
                Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
                Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

                Comment


                • #9
                  Само искам да те поздравя за страхотната работа, която вършиш. Радва ме, че има хора, които оценяват тези модели и са готови да вложат време и средства в тях. С нетърпение чакам крайния резултат.
                  146 1.6TS CF1 '98

                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Благодаря, аз обаче ударих малко на греда след като разпитах из магазините и потърсих из интернет. И от двата ми мотора предния тампон на магарето, който седи под шайбата на вала е съсипан, гумата се е отлепила от желязото.
                    https://i.ibb.co/yQ0QfG9/IMG-20190618-104248.jpg
                    Не мога да го намеря никъде, някой да даде съвет.

                    https://i.ibb.co/g4F5tBt/IMG-20190618-141321.jpg
                    https://i.ibb.co/wYnbZxS/IMG-20190618-141309.jpg
                    https://i.ibb.co/0Bbj4V8/IMG-20190617-152857.jpg
                    https://i.ibb.co/m4kSQqJ/IMG-20190614-170734.jpg
                    Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
                    Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
                    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

                    Comment

                    Working...
                    X